Kontakta oss
+358 (0) 500 66 89 50
Vardagar efter kl.16:00
Hur beställer jag varor?
Varorna beskrivs med text, bild och pris. Samtliga priser inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att korrigera uppenbara prisfel som beror på felskrivning. När du vill köpa en vara trycker du på ”lägg i varukorgen” och produkten flyttas till varukorgen. Då du är klar med din beställning klickar du på ”Kassaknappen”. I kassan kan du göra ändringar i varukorgen.
Om du är ny kund, kan du sedan välja snabbkassa eller registrering av dina personuppgifter. Om du väljer att registrera dig är det lättare för dig att följa upp din order. Nästa gång du loggar in är dina personuppgifter färdigt ifyllda.
De uppgifter som är märkta med en * är obligatoriska. Dina personuppgifter lämnas INTE ut till tredje part. Icke myndiga personer bör ha målsmans intygande att denna godkänner beställningen.
Då du fyllt i dina adressuppgifter, väljer du fraktalternativ och betalningssätt och godkänner ordern.
Du får en orderbekräftelse då vi mottagit ordern.
Leveranstider
Leveranstid är normalt 5-15 dagar.Vill du veta hur lagerstatusen ligger till på en vara vänligen kontakta kundtjänst. Väntar vi hem en tillfälligt slut vara de närmaste dagarna efter en beställning håller vi ordern till allt har kommit hem. Kommer en produkt att vara slut en längre tid kontaktar vi dig omgående för att hitta den bästa lösningen för dig.
Fraktalternativ
Produkter levereras per post eller med lastbil. Då paketet skickas får du försändelsens streckkod så att du kan följa upp leveransen på postens hemsida http://www.posti.fi/svenska/ vid behov. Postpaketet avhämtas från närmaste postkontor. Vi beställningar till utlandet, kontakta vår kundtjänst.
Betalningsalternativ
Du kan välja att betala med bankknappar, kreditkort eller Klarna (delbetalning)Klarna betalningsförmedlingstjänst förmedlar din betalning till Zenia (Vattenliv). Till ditt förfogande finns alla bankers betalningsknappar. Klarna är ett säkert betalningsalternativ för dig. Tjänsten är enligt lag registrerad i Finansinspektionen register för betalningsinstitut.Klarna är en service som upprätthålls avKlarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Organization number: 556737-0431.
Då du har valt betalningsalternativ bland de alternativ som Zenia (Vattenliv) erbjuder, övergår betalningstransaktionen till betalningssystemet. Då du har godkänt betalningen och återvänt till nätbutiken, syns det att betalning erlagts. Betalningen görs till Klarna Finlands konto och förs därifrån över till Zenia (Vattenliv). Säkert, lätt och snabbt!
Betalning med kreditkort
Betalningar kan göras med alla Luottokunta kort. Zenia (Vattenliv) fungerar som varornas och tjänsternas marknadsförare och levererar varorna till köparen samt sköter lagenliga och övriga till köpet hörande skyldigheter. Vid betalning med Luottokuntas kort (Visa, Visa Electron, Mastercard) uppgörs affären mellan kunden och Klarna , som är betalningsmottagare och Klarna officiella samarbetspartner, och som senare överför betalningen till Zenia (Vattenliv). Luottokuntas samarbetspartner är i detta fall Suomen Ostoslaskut Oy.
Reklamation
Om paketet är skadat, gör genast vid varumottagandet en skadeanmälan till Posten eller fraktföraren. Om du märker att varorna skadats under transporten först då du öppnar paketet, gör en skadeanmälan till posten/transportfirman så fort som möjligt. Tag därefter kontakt med vår kundservice för att komma överens om hur varan skall ersättas. Om varan är felaktig eller söndrig trots att emballaget är helt, skall du vända dig till vår kundtjänst. Vi ersätter dig med en ny vara eller betalar in köpesumman på ditt konto.
Kundretur / kundretur kod 637525
Måttbeställda produkter har inte returrätt.
Vi vill ge dig så mycket information om produkten som möjligt, så att du skall vara nöjd med ditt köp. Om du ändå ångrar ditt köp så får du returnera produkten inom 14 dagar, förutsatt att den är oanvänd och i originalförpackning.
Vid eventuell retur, måste du kontakta oss först för att få ett returnummer. Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på tillfredställande sätt, är det fraktbolaget som är ersättningsskyldigt. Returen är godkänd först när vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan inom kort. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Ångerrätt gäller INTE för varor som måttbeställts tex. slangar och dammduk.
Kontakta alltid oss innan du returnerar varor
Kontakta vår kundtjänst: 0500 66 89 50 eller info@vesielama.fi om du vill ha ytterligare information.